maanantai 25. kesäkuuta 2012

Setä ja uudet verkkarit

Juhannus tuli ja juhannus meni. Muisti säily ja rahat myös! Olin juhannuksen serkun mökillä torstaista lauantaihin serkun perheen kanssa. Mökillä on mukavaa! Ja olihan siellä. Tosin niitä ei-niin-mukavia juttuja oli, eräitä kavereita. ITIKAT! Mua söi varmaan satakakskymmentä pientä inisijää, jotka toivotin alimpaan helvettiin vähintään yhtä monta kertaa. Jalat täynnä paukamia ja kutittaa!

Mökillä heitin talviturkin viimeinkin! Ekana iltana kävin vaan kokeilemassa varpaalla vettä laiturilta ja juoksin hirveetä vauhtia takaisin lämpimään saunaan. Perjantai-iltana uskalsin jo huutaa pojat pois laiturilta ja kirmata ja syöksyä äkkiä veteen ennen kuin ehdin epäröimään! Vesi olikin yllättävän lämmintä ja uin siinä vähän aikaa. Laiturille hyppääminen olikin sitten toinen juttu. Eka piti tiirailla, ettei kukaan oo kurkkimassa ja kun ei ollu laseja tietenkään niin oon melkein puolisokea sillon. Kauhee siristely ja tarkistelu! Sitten en päässykään hyppäämään siihen laiturille tuosta vaan. Hups, piti yrittää varmaan 5 kertaa, kunnes pääsin sieltä ylös maailman naisellisimmalla tavalla tottakai.... Ei ihan. Mutta se tunne! MÄ TEIN SEN! Wohoo! Ja eikun hehkuttamaan kaikille.

Puolenyön aikaan, kun pikkulapset oli lopulta menny nukkumaan serkun mökkinaapurit päätti tulla (jo kauheessa jurrissa) veneellä toiselta puolen järvee käymään. Mukana 3 koiraa ja viskipullo. :D Koirat oli ihania, semmosia pieniä pötkylöitä. :) Sain paijata niitä ihan kunnolla nuotion äärellä. Jossain vaiheessa naapurin mies (mitähän se ois ollu jotain noin 40-45v) istui siinä mun vieressä ja oli koko illan tuputtanu mulle viskiä. Piti sitä sitten maistaa, kun en ois saanu rauhaa siltä muuten... Oli aika tujua, jäi se maistaminen tosiaanki siihen yhteen kertaan! :D Kuitenkin, yhtäkkiä se otti mut kainaloonsa ja rupes kyselemään onko mulla poikaystävää. Vastasin, että eipä ole tällä hetkellä. Tämähän siitä innostu ja latasi illan parhaimman (tai surkeimman) kommentin: "No kuule! SEDÄLLÄ ON UUDET VERKKARIT!" Sain illan parhaimmat naurut. Repesin niin pahasti, että hekottelin itsekseni siinä varmaan 10 minsaa maha kippurassa ja naapurin setämies palasi etsimään viskiään. Naapurin setä oli tässä vaiheessa siis varmaan 2,5 promillen humalassa, mutta silti vaan iskureplat sinkoili! :D Jos ne tulikin sinne hirveessä tuiterissa, niin lähtivät kahta kauheemmassa. Kauhistellen katoin, että pääseeköhän ne ees omaan rantaansa. Olivat onneksi päässeet. Hukkuneita on jo ihan tarpeeks tänä jussina ollu. :(

Tällainen oli mun jussi! Tänään oli eka työpäivä sairasloman jälkeen, kertoilen siitä vähän myöhemmin. :) Mun jussi oli melko selvä, monen ei. :D Tässä vielä kuva, joka otettiin piruillaksemme serkun kanssa: Suomalainen juhannus. (Vaatetus: Untuvatakki ja villasukat... Suomen kesä<3)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti