keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Tais jäädä lääkkeet ottamatta..

... nimittäin sillon, kun kirjotin tuota edellistä blogipäivitystäni. Luultavasti 90% vähäisistä seuraajista vaihtoi ensimmäisen lauseen jälkeen sivua (nopeasti) ja ne loput vähät pelästy mun hemaisevasta kuvasta. Ei voi mitään, jos huumorin kukka puhkeaa välillä loistoonsa. Ne uhkarohkeat, jotka lukivat sen, mutta eivät ymmärtäneet mitään: tulkkausapua on tarjolla. Mää tänne ja suomenna, jos et oo savolaene: http://kaino.kotus.fi/sms/ Ei tullu vastauksia mun ilmotukseen. :( Ehkä mun lukijakunta on enemmän naisvaltasempaa?

http://zacsky.com/wp-content/uploads/2011/05/happy.pills_-300x214.jpg
http://zacsky.com/wp-content/uploads/2011/05/happy.pills_-300x214.jpg
Joku toivo tänne enemmän kuvia. Yhen parhaimmasta päästä olevanhan jo laitoin tänne, mutta ehkä sitä vois jotain muitakin laittaa. Tosin en oo varma tarkoittiko tämä henkilö kuvia minusta vai kuvia yleensä, joten tulkitsen sen taas omalla tavallani. :D

Kuvakansioita selaillessani huomasin, että suurin osa mun kuvista on jotain kaks vuotta vanhoja. Vähintään. No okei, oli siellä vähän tuoreempiakin, mutta luultavasti kaikki uusimmat on mun kamerassa niinku yleensä. Kameraa kun tulee aina tyhjennettyä ja ladattua ehkä kerran vuodessa. Ja vaikka mulla on melkein aina kamera laukussa, en ota sillä paljo ikinä kuvia. Kattelen vaan niitä vanhoja kuvia! On järkevää taas.

Tässä on muutama kuva mun huhtikuisesta vappureissusta! Kävin kuurojen taikureiden kansainvälisillä festivaaleilla Helsingissä. Mmm.. ihanaa ravintolaruokaa ja HILTON HOTELLIYÖ! Voitin Facebookin Hilton Hotels -sivustolta lahjakortin valitsemaani Hilton hotelliin ja mentiin serkun kanssa yöks Kalastajatorppaan. Luksusta! <3

Anteeksi teinipeilikuva, mutta kun välillä on ihan pakko. Ja eikös se oo taas muotia, kun on tullu iLuurit sun muut!

Pakollinen teinipeili.

15 kommenttia:

  1. Haha ketä tarkoitat uhkarohkealla? ;))

    T. Eräät kuurot joka eivät ymmärtäneet savon murteet, mutta rohkeni kysyä :D

    Oot kaunis! <; <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, taispa olla just ne nimeltämainitsemattomat kuurot! ;D Kiitos! :)

      Poista
  2. Monta kuuroo sä oikeen tunnet ja mistä? :D

    Mis niihi voi tutustuu? :o

    -Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuuroihin voi tutustua ihan missä vaan! Samanlaisia ihmisiä he ovat kuin kuka tahansa muu ja samoissa paikoissa kulkeevat. :) Kuuroilla on myös omia tapahtumia, joita voit kattoo esim. täältä: http://www.kl-deaf.fi/fi-FI/tapahtumakalenteri/
      Kuurojen Liiton kalenteria kannattaa seurailla, sieltä löytyy tietoo tapahtumista. :) Kuurojen Liiton leireille voi mennä myös töihin!

      Mä ite tunnen neljä kuuroa ja he ovat eri puolilta Suomea. Oon tutustunu netin kautta sekä tapahtumissa ja kuurojen yhdistyksellä. Yhdistyksiä on eri kaupungeissa. :)

      Käyppäs kattoo täältä ja kysymässä, jos jotain tulee mieleen kuuroudesta! "Asiantuntija" vastaa. ;) http://demi.fi/keskustelut/1330340/kysykaa-kuurolta-mita-mieleen-tulee-vol-2

      Ja kyllä. Minä luen Demi-keskusteluita. :D

      Poista
    2. Kaiken muun minä vielä ehken ymmärrän, mutta Demi-keskusteiluja....

      Poista
    3. Mut missä sää oot tutustunu noihi? :D

      Mul ei demitunnust oo mut mietin et miten niit lähestytää, tai sillee :D ku ei tiiä millasii ne on ja sillee.. ku en ees osaa viittomakieltä niiku sanaakaa ja hä osaaks ne lukee huulilt tai ees puhuu :D

      Poista
    4. Anonyymi 19.27: Ymmärrän, mutta niitä on hauska käydä välillä lukemassa! Jotkut kun on niin järettömiä... :D

      Anonyymi 20.45: Kuten edellisessä kommentissa, niin esimerkiksi netin kautta. :) Kuuro tyttö oli tehnyt Demiin keskustelun ja laitoin sille viestiä, että voitaisko jutella esim. mesessä, kun olen tulkkiopiskelija. Ja Oulussa kuurojen Kulttuuripäivillä tutustuin muutamaan kuuroon baarissa.

      Ja kuuroja voi kyllä lähestyä ilmanki että osais viittomakieltä. Voi kirjottaa esim. puhelimeen/paperille: joillakin kuuroilla on hyvä suomen kielen taito. :) Jotkut kuurot osaa myös lukea huulilta. Mutta ei kannata ruveta artikuloimaan "selkeästi" (= irvistelemään), koska sillon ei saa varmana kukaan selvää, oli sitten kuuro tai kuuleva. :D

      Poista
    5. Ai sul siis on toi sama tyttö kaverina joka teki ton kysy kuurolta mitä mieleen tulee-keskustelun?

      Poikkeeko sun tuntemat kuurot ihmiset kuulevist niiku luonteeltaa mitenkää niiku onks ne erilaisii tai jtn :D

      Sori tää kysely mut en ite tunne yhtäkää kuuroo mut haluisin tutustuu ja oon iha hukas :D

      Poista
    6. Ei, mun tuntemat kuurot (ja kuurot ylipäätään) ei poikkea kuulevista luonteeltaan mitenkään. Kaikki on ihan samanlaisia, kun kuulevatkin. :) Mieti, jos itse kuuroutuisit, tuskin muuttuisit mikskään poikkeavaks? :P Kuurot on ihan samanlaisia kun kuulevatkin. :)

      Ja joo, sama tyttö on mun kaveri, joka kirjottaa sitä keskustelua. :) Huippu tyyppi!

      Poista
    7. Höh, vitsi vaikutat mukavalt tyypilt ja toi tyttöki myös ton demi-keskustelun perusteel.teist molemmist huokuu positiivinen energia:) Mitähän se aattelis, jos tutustuttaisit meijät tai jotaai. Haha ei lol, tiiän tää kuulostaa ihan tyhmält ja kaikkee :D

      (Ps. Oon vielki toi milla :D)

      Poista
    8. Kiitos! :) Mä en oo itse asiassa ikinä tavannu livenä tätä mun kaveria, ehkä sun on vaan ite tutustuttava siihen, vaikka sitten sieltä Demin kautta. :P

      Poista
    9. Onks se helposti lähestyttävä? :) eihän se mtn tyhmää must aattele jos lähestyn sitä vaa randomisti? :D

      Poista
    10. Tuskin aattelee. :) (Ja se lukee tätä mun blogia.) :D

      Poista
  3. Hei! Vaikutat tosi fiksulta nuorelta naiselta, olet kielellisesti hyvin lahjakas. Sinähän opiskelet viittomakielen tulkiksi? Ihanaa, että olet valmis auttamaan kuuroja ja muita viittomakielisiä ihmisiä. Minä toisinaan toivon, että olisin itse kouluttautunut johonkin samantapaiseen ammattiin. Olen kuitenkin itse opetellut viittomakielen.

    Olen ollut mukana lukemassa blogiasi jo melko pitkään. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun kommentoin. Olet niin fiksu ja positiivinen, ja tapasi kirjoittaa on hauska! Olen sinua reilusti vanhempi, mutta ihailen asennettasi, esimerkiksi kuuroja kohtaan. On ihanaa lukea, että pidät heitä normaaleina ihmisinä, et halveksu tai pidä sairaina tai outoina. Ihanaa avarakatseisuutta, vaikka tunnetkin "vain" 4 kuuroa. Tuollaisia tarvitaan enemmän. Miksi kuuro ihminen olisi luonteeltaan millään tavalla erilainen kuin kuuleva?

    Minä olen itse kuuleva, kuuloni siis toimii normaalisti, mutta lähipiirissäni on ihmisiä, joilla on kuulon suhteen ongelmia tai vikaa. Siksi huomatessani edelliset kommentit päätin pistää tähän omankin kommenttini. Vinkkasin tästä eräälle työkaverilleni, joka pitää myös blogistasi. Hän on kehunut, kuinka lahjakas ja fiksu kirjoittaja olet. Pidäthän ihanan asenteesi!

    Seuraavaa postaustasi odotellen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!

      Kiitos kommentistasi, oli tosi kiva lukea sitä. :) Opiskelen tosiaan tulkiksi. Mukavaa, että joku viittomakielen osaava kuulevakin kommentoi! Opeteltuani viittomakielen olen alkanut rakastaa sitä ja sen hienoa visuaalisuutta. :)

      Ennen tätä koulua minulla ei ollut oikeastaan mitään mielipidettä kuuroista ja viittomakielestä, ajattelin vain että he ovat ihmisiä, jotka eivät kuule. Koulussa ollessa olen ymmärtänyt, että ihan samanlaisia ihmisiä hekin ovat kuin mekin. :) Ei ole mitään "normaalia" tai "tavallista" ihmistä, joka olisi jotenkin erilainen kuin kuurot.

      Kiva, että olet lukenut blogiani ja sanonut siitä työkaverillesikin! Kiitoksia teille! :)

      Tuli todella hyvä mieli kommentistasi, näin on hyvä jatkaa töihinkin hyvillä mielin! :)

      Poista