torstai 14. kesäkuuta 2012

Burn Baby Burn.

Suotavaa olisi aloittaa nenänvalkaisukausi. Tai vaikka aurinkorasvan käyttökausi. Koska olen maannut kuin lahna sängyn pohjalla vaivasena melkein viikon, uskaltauduin eilen ulos ja kaupungilla käymään. Sisällä ollessa ei osaa ollenkaan suhtautua siihen millanen sää siellä ulkona oikeasti on. Toki aurinko paistaa ja puut vähä heiluu, mutta entä jos siellä onkin kylmä! Oon semmonen vilukissa, että en usko kuumuuteen ennen kun on ne +30 astetta mittarissa varjossa.

Uskaliaana lähdin sitten kesämekko päällä paistattelemaan päivää torille kaverini seuraksi. Hän oli töissä ja piti toripöytää koko päivän, joten minäkin menin hypistelemään kaikkia ihania hemmottelushampoita, joita pöytä notkui täytenä! Fiksuna kaverini lisäili aurinkorasvaa välillä ja kysyi haluaisinko minäkin. Mutta ajattelin, etten ole kuin vähä aikaa, enhän mä siinä ajassa kerkeä ainakaan palaa..!

Kesän ensimmäinen aurinkorasva-palamisenvälttämis-tervetuloamelanooma! -virhe. Ei mulle ikinä voi mitään tapahtua -syndrooma iski taas. Kannattaisi uskoa viisaampia ja oppia virheistä, mutta enhän minä niin näköjään tee. Kaupungilta pois kävellessä laahustin kuin mummo lumessa kotiin, tietysti niin, että palaisin siinä vielä enemmän. Pikkasen jos kuumotti. Kuumat aallot ne yllättää tämänkin tyttösen aina välillä.

Eilen illalla peilistä katsoi jo hieman punehtunut kesänainen, joka nappasi rasvapurkin ja työnsi ainakin kilon kosteusvoidetta käsiin ja naamaan. Suojaudutaan näin jälkeenpäin Dovella, tämähän auttaa. Kuumotus jatkui yöllä ja tänä päivänä tänä hetkenä edelleenkin. Olkapäät varsinkin hehkuu kuin hella kutosella ja huutaa hallelujaa. Voisin kärtsätä makkaraa ihollani, eiköhän aloteta grillibileet!

Tuskaisin terveisin sisällä päivänsä viettävä sairaslomalainen. Ei puhettakaan aurinkoon menosta ainakaan tänään. Missä on mun itseruskettava ja viilentävä geeli?

Voisin muuttaa pakastimeen vähäks aikaa.

Ja miten tuo nenänvalkaisu liittyi tähän oli se, että mun nenäkin on ihan palanu ja punainen. :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti