maanantai 28. toukokuuta 2012

"En tarvii kuittia, mut tää ois sulle!"

Rutiininomaisesti koulun jälkeen astelin kohti kauppaa ajatellen "No käynpä taas vilkasemassa". Onhan tässä vilkuiltu jo se viikko, vaikka muutaman kerran vaan oon sen nähnykin töissä. Siellähän se napotti. Kassan takana palvelualttiina. Minä suuntasin itseni karkkihyllylle, nappasin suklaalevyn ja kassalle. "Jos tästä ei tuu mitään, niin ainakin saan suklaata!" Pitäähän sitä itteensä jotenkin hyvitellä. :D

Yhtäkkiä iski paniikki. Sydän alko tykyttää tuhatta ja sataa ja yritin hengitellä siinä ihan normaalisti ajatellen, että NYT ET KYLLÄ JÄNISTÄ. Kovat otteet käyttöön itelle! Sittenpäs tulikin mun vuoro maksaa. Olin ottanu lapun siihen hollille, että kun oon maksanu niin annan sen sille ja huikkaan tyylikkäästi "Kiitti ja heippa!" niinkun normaalistikin. Aina ei mee niinku elokuvissa: Kädet täristen annoin sen lapun sille, kun se oli antamassa kuittia ja sanoin "En tarvii kuittia, mut tää ois sulle!" Tää poika otti lapun ja alko kattomaan, että mitä siinä on samaan aikaan, kun minä pakenin kassan toiseen päähän ja vilkaisin vielä sitä. Seuraava asiakas oli tullu siihen eikä se ilmeisesti kerenny paljo lappua vilkuilemaan ja minä lähin mitään sanomatta pois.

Voitontunne MINÄ TEIN SEN! vaihtui nopeasti kaupasta ulos pääsemisen jälkeen Mitä ihmettä minä äsken tein? -tunteeksi. Kamala nolouden ja häpeän tunne risteili mun päässä ja tunsin itteni niin teiniks, kun olla ja voi! Lopulta kuitenkin aattelin, että vaikka tästä ei tuliskaan mitään, niin olin ainakin tyhmänrohkea ja annoin sen lapun sille! Vai turhaanko tässä on kyyläilty viikon päivät ja mietitty kaikkee? Oikeestaan en oota, että se laittais viestiä, koska toisaalta en tiedäkään, että mitä vastaisin. Mutta jos se päättää vastata, niin tottakai laitan jotain. Toisaalta jos itelle tulis tuommonen lappu joltain tuntemattomalta, voisin ajatella onko se joku pila vai mikä? Varmaan sekin on aika hämmentyny. Tai sitten lappu meni kuittipiikkiin tai roskiin... :D Mut saa nähdä!

JÄNNITYSTÄ ELÄMÄÄN NÄIN! :)

P.S. Kaiken lisäks, kun olin käyny tässä kyyläyskaupassa, marssin toiseen kauppaan ostamaan ne ruoat, mitkä mun olis oikeestikin pitäny käydä ostamassa. :D How stupid is that?

4 kommenttia:

  1. Kivan oloinen blogi, liityn lukijaksi! :)

    Ja onneksi olkoon, että olet noin rohkea ollut, toivottavasti pääsette jätskille! Sanavahvistuksen poisto helpottaisi kommentointia!

    http://kokeilemua.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä! Pitääkin fiksailla noita asetuksia. :)

    Valitettavasti kassapojasta ei oo kuulunu mitään, ehkä se jo seurusteli. :) Mutta ei voi mitään, elämä jatkuu! Ja blogin kirjottelu myös. :D

    VastaaPoista
  3. Oi tää sun blogis on tosi kiva! Pitääki liittyä lukijaks. <:

    Olitpas rohkea, ku uskalsit lapun antaa pojalle. (:

    VastaaPoista
  4. Kiitos ja kiva, että tykkäät! :)

    VastaaPoista