keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Rytinällä nykyaikaan

Viisi vuotta vanha Nokia. Yritys poistaa vanhoja viestejä: Odotan puoli tuntia ja kännykkä jumittaa täysin. Viestejä on poistunut noin 10. Eihän tästä tule näin mitään... On aika siirtyä nykyaikaan!

Käytiin maanantaina kiertelemässä puhelinkauppoja kaverin kanssa etsien hänelle uutta puhelinta. Mun puhelinkuume kasvoi samassa suhteessa, kun pääsin hypistelemään uutuuttaan kiiltäviä kosketusnäyttöjä ja räpeltämään superisoja halkoja, jotka peittää puolet päästä. Kun pääsin kotiin, mun pää oli täynnä unelmia hienoista kännyköistä ja maailman valloituksesta. Nokia saa lähtee nyt hiivattiin! Ei se oo ees mikään suomalainen enää, kun on jo muuttunu johtajatki ulkomaalaisiks ja muutenki. :(

Tänään tuli sopivasti tili ja herättyäni yövuoron jälkeen hyppäsin sängystä ylös ja ryntäsin ElisaShopitin liikkeeseen. "Haluan Samsung Gion, kerro siitä kaikki HUONOT ja hyvät puolet!" Myyjä rupes tarinoimaan mulle puhelimesta ja sen huippuominaisuuksista ja mä olin tuhlannut mielessäni 119 euroa jo toukokuun lopussa haaveillessani uudesta kännykästä. Niin sitä sitten mentiin ja tuhlattiin! Ja nyt olen uuden hienon Samsung Galaxy Gion omistaja. Pakko tunnustaa, että materia tekee JOSKUS onnelliseksi. No okei, aika usein. Mutta mä ostelenki nii vähä!

Koska se on superhieno!
Viime lauantaina oli Iisalmessa Oluset-tapahtuma, johon menin kahden kaverin kanssa. Örveltävät aikuiset oli vallannu Luuniemen juhlakentän ja teltat täyttyivät huojuvista janoisista melskaajista. Itse join vaan pari, kun olin vielä vähän kipeänä. Olusissa esiintyi lauantaina Jukka Poika ja Kotiteollisuus sekä cover-biisejä vetävä Leevings. Jukka Poika oli mahtava!!! Jammailin ihan fiiliksissä, kun Suomen oma reggaepoika hummaili ja hyppelehti hulluna lavalla. Tuli kaikkia laulujakin laulettua niin paljo mukana, että illan päätteeks meinas lähtee ääni. No, sunnuntai-aamuna sitä ei ollukaan!

Jukka Poika on siellä kyllä!

Paita kivasti juoponnapilla. Sopii teemaan!

Täällä se ainakin on.
Kotiteollisuus ei houkuttanu niin paljoa, mutta kuuntelin sitäkin vähä aikaa. Jossain vaiheessa kyllästyin ja lähettiin kaverin kanssa teltalle istumaan ja kattelemaan näkiskö vaikka tuttuja! Kummasti siellä tuli enimmäkseen vaan vanhempien ystäviä vastaan, pelottavaa.

Yhessä vaiheessa, kun istuttiin rauhassa pöydässä kaverin kanssa ja juteltiin, tunsin että mun selkää painaa joku. Käännyin vähä ja näin lähietäisyydeltä vanhan miehen persuuksen korvani vieressä! Ei mikään kiva yllätys. Yritin siirtyä vähän, mutta tämä "hieman" juoponut ja sivistymätön ukonkuvatus päätti rysähtää selkäni päälle ISTUMAAN. Vähän se sitten tajus siirtyä, kun huomas ettei istukaan tuolin päällä.. Hermo palo sitten, kun en enää jaksanu sitä sen kiehnäämistä ja ilmoitin kovaan ääneen, että voisko herra siirtyä vähän, kun sitä tilaa näytti olevan siellä vähä enemmän, ettei tartte JATKUVASTI kyöhnätä väärään suuntaan. Tämä sivistymättömyyden ja humalaisuuden huippu pyyteli anteeksi ja siirtyi ehkä 3 milliä ja aloitti yhtäkkiä minun iskemisen. Ilmeisesti joillain miehillä on joku kiero mieli, jos nainen valittaa niille ensikohtaamisella, niin tämä tarkoittaa jollain lailla kiintymystä?? Ainakin näin tämä herra ajatteli. "Mistäs päin sinä oot? Aattelin, että oot Hesasta kun oon noin näpäkkä. Onpa hienot lasit. Ja hiukset, voi että!" Joooo, painutko vaikka kaivoon. En deittaile isääni vanhempia miehiä. Onneks isi on suht nuori.

Tällainen on ollut minun viikonloppu ja -alku. Töissä saanut istuskella, siivoilla, pestä, ajaa trukilla ja vaikka mitä muuta. Nyt iltapäikkäreille, että jaksaa töissä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti